Cukuplah Sekali-JJ

Khamis, 12 April 2012

Jangan buang helaian al-Quran sesuka hati – JHEAT


KUALA TERENGGANU – Pengusaha pusat fotostat dinasihatkan supaya jangan membuang helaian al-Quran sewenang-wenangnya bagi memelihara kesucian ayat suci itu.
Timbalan Pengerusi Agama dan Penerangan Negeri, Muhammad Ramli Nuh berkata, pengusaha pusat fotostat perlu lebih peka dalam menjaga kesucian al-Quran dengan tidak membiarkan naskhah suci itu terabai.
“Kita tidak mahu kertas-kertas al-Quran ini dicampakkan begitu sahaja dan dibuang ke dalam tong sampah bersama-sama sampah dan kotoran lain selepas melakukan proses salinan,” tegasnya ketika ditemui di sini baru-baru ini.
Selain itu, menurut Muhammad Ramli, jawatankuasa masjid dan surau di negeri ini dinasihatkan supaya melupuskan al-Quran buruk secara baik dan jangan membiarkannya berlonggok di dalam stor.
Justeru, katanya, satu pekeliling akan dikeluarkan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Terengganu (JHEAT) kepada semua masjid agar naskhah al-Quran yang telah rosak dapat dilupuskan dengan baik.
Sumber:kosmo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana memberi komen.

Khasiat Buah Bidara Untuk Kesihatan Dan Kecantikan

(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)   18 Khasiat Bidara Untuk Kesihatan Dan Kecantikan | Bidara (Nama...