Didie Drogba
Didie Drogba
Penyerang Chelsea, Didie Drogba akhirnya memutuskan untuk meninggalkan pasukan The Blues musim depan setelah lapan tahun bersama kelab itu.
Penyerang berusia 34 tahun itu, yang telah membantu pasukan Chelsea menjaringkan gol kemenangan ketika perlawanan Liga Juara-juara, Ahad lalu dikatakan telah bersedia untuk menjadi ejen bebas apabila kontraknya bersama kelab itu taman pada bulan depan.
"Memenangi Liga Juara-juara adalah matlamat utama yang telah dicapai.

"Setelah mencipta sejarah bersama-sama pemain lain, kini adalah masa terbaik untuk saya bergerak secara bebas," kata Drogba.
Drogba dipetik berkata, beliau mahu menghentikan semua spekulasi tentang masa depannya bersama kelab itu dan telah mengesahkan akan tetap meninggalkan pasukan The Blues.


"Ia satu keputusan yang sukar dalam hidup saya, namun saya harus melakukan perubahan dan ini satu cabaran baru untu saya tempuhi nanti.

"Apa-apa pun saya amat berbangga dengan pencapaian pasukan Chelsea setakat ini," tegas Drogba sambil menambah, "saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua orang di kelab ini terutamanya, Roman Abramovich dan rakan sepasukan," tambah Drogba.

Sementara itu, ketua Eksekutif Chelsea, Ron Gourlay yang akur dengan keputusan penyerang itu berkata, Drogba seorang lagenda dalam pasukan Chelsea, dan beliau tetap sebahagian daripada kelab ini meskipun telah meninggalkan mereka nanti.

"Drogba banyak berjasa kepada Chelsea sehingga kelab ini telah mencapai tahap terbaik pada masa kini. Beliau juga seorang pemain yang profesional dan saya berharap beliau akan menjadi inspirasi kepada pemain muda," kata Gourlay dipetik BBC hari ini.

Katanya lagi, Gourlay berharap keputusan yang dibuat oleh Drogba adalah satu langkah terbaik yang dilakukan olehnya dalam kancah bola sepak.
Sumber:sinarH