Cukuplah Sekali-JJ

Khamis, 6 Jun 2013

KHASIAT CUKA KURMA


CUKA KURMA

Bersabda Rasulullah S.A.W., “Sesiapa yang makan tujuh buah tamar (kurma) di pagi hari (dan menurut satu lafaz: tamar dari Al-Aliyah) maka dia akan selamat dari bisa, racun dan sihir pada hari itu”. (Hadis riwayat Imam Bukhari 10/203, dan Imam Muslim)


KHAL TAMAR ini adalah satu penyelidikan dari Khazanah Tamadun Perubatan Islam dalam Kitab-kitab perubatan Islam serta pengalaman penulis selama dua puluh tahun berhadapan bersama pesakit yang datang dengan pelbagai masalah penyakit dan kesihatan.


KHAL Tamar ini dibuat daripada buah tamar (kurma) menurut kaedah yang dicadangkan oleh Ulamak Perubatan Islam dalam kitab-kitab perubatan mereka. KHAL ini adalah satu bentuk minuman kesihatan badan, dicampur dengan madu lebah dari negara Islam Iran, dimakan bersama herba-herba penting bagi mencapai kesihatan dan penyembuhan yang maksimum.

KHAL Tamar dapat menyembuhkan penyakit yang sangat digeruni oleh setiap orang seperti:
-Mencegah obesiti dan penjagaan kecantikan badan (slimming) secara semula jadi.
-Detox, mencuci usus
-Kencing Manis (menurunkan kandungan gula dalam darah
-Darah Tinggi (mengekalkan darah pada tahap yang konsisten)
-Membuang Kolesterol
-Awet muda
-Mencegah masalah asid berlebihan
-Masalah gout (Membantu mengawal metabolisme kalsium, menstabilkan asid dalam badan dan dapat merawat masalah gout)
-Buasir, masalah usus, sembelit, membuang toksik,
-Menstabilkan kepanasan badan, migrain serta penjagaan kulit.
-Membuang kolesterol lemak di badan terutamanya pada sistem usus di perut, lemak dan kesumbatan di saluran jantung, lemak di buah-pinggang, membaiki fungsi buah pinggang dan lemak berlebihan yang boleh membawa penyakit dengan cara memulihkan sel-sel organ
badan.
-Mengurai susu dan darah jika keduanya membeku di dalam perut
-Menstabilkan air kencing, mencuci buah pinggang, pundi kencing, kencing tak puas bagi lelaki/perempuan kerana KHAL membunuh bakteria berbahaya (e-coli).
-Mencegah dari awal terjadinya batu karang di pundi kencing, buah pinggang dan batu di hempedu dan bermanfaat bagi limpa.
-Menghalang bahaya ubat-ubatan farmasi. KHAL akan membuang dan mengeluarkan mendapan lama dan tinggalan ubatan farmasi dari badan.
-Supplement harian walaupun tidak berpenyakit kerana KHAL tidak memudaratkan. Mencegah itu lebih baik dari mengubati.
-Membantu serta merawat pesakit asma, selesema, batuk yang berpanjangan, membuang kahak/ dan sinus (resdung) untuk bernafas secara normal.

CARA PENGAMBILAN:
2 sudu besar cuka kurma (amalkan sebelum makan pagi, tgh hari, malam)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana memberi komen.

Khasiat Buah Bidara Untuk Kesihatan Dan Kecantikan

(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)   18 Khasiat Bidara Untuk Kesihatan Dan Kecantikan | Bidara (Nama...